مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

من گریه ام گرفته کمی هم به من بخند...

يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۳۸ ق.ظ

جان من آقا مرا سرگرم کاشی ها مکن

من حواسم جمع صاحب خانه باشد بهتر است


گنبدت مال همه باب الجوادت مال من

جای من پشت در میخانه باشد بهتر است



صحنتان را میزنم بر هم جوابم را بده

میهمان گاهی اگر دیوانه باشد بهتر است



پی نوشت:

بنده نوازیت همه میگن محشره سلطان

تو این شلوغی مارو یادت نره سلطان...


+

حضرت رئوف

میلادتون مبارک عزیز دلم.


برای پیش کشی دفتر شعرم رو زیر و رو کردم

فقط یه غزل کامل به نام شما بود و ده ها غزل نیمه کاره!

هرچند تکراری ولی برگ سبزیست تحفه درویش

چه کند بی نوا ندارد بیش...


شعر در ادامه مطلب

قبله مایل به تو


باب الجواد...بارش باران... نگفتنیست
اذن دخول بر لب یاران نگفتنیست

صدها هزار زائرو عاشق میان صحن
عرض ادب به شاه خراسان... نگفتنیست

نجوای یار وقت سحرها شنیدنیست
بانگ اذان و مرقد جانان نگفتنیست

باده ز کاسه های طلایی بجای آب
خوردن ز دست ساقی عطشان نگفتنیست

نقاره میزنند... صدای فرشتگان
حین نزول سوره ی "رحمن" نگفتنیست

آئینه کاری حرمت نفس من شکست
رمز به خود شکستن آسان نگفتنیست

صحن عتیق"قبله ی ما مایل تو" است
سجده به پای قبله ی خوبان نگفتنیست

گویند در حریم شما توبه میخرند
شرم جوان سر به گریبان نگفتنیست

کنج حرم نشستن و تنها و بی صدا
شیرینی تلاوت قرآن نگفتنیست

یک قصه بیش نیست غم عشق منتها
تفسیر عشق ناب بدین سان نگفتنیست

نابرده رنج گنج به انسان نمیدهند
راز ورود روضه رضوان نگفتنیست

یک پرده اشک روی نگاهم نشسته است
دست به سینه...ضریح سلطان... نگفتنیست

دستم رسید تابه کمند ضریح یار
دست نیاز و زلف پریشان نگفتنیست

پای ضریح...پنجره فولاد... بوی سیب
وقت غروب... ذکر"حسین جان"... نگفتنیست


شعراز عبدالمولی

مردی به نام شقایق

۹۳/۰۶/۱۶ موافقین ۳ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۲۸)

۱۶ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۵۱ از تبار باران
سلام
میلاد نور مبارک
پاسخ:
سلام

ان شاالله دلتون به برکت و اطلاعت اهل بیت شاد باشه همیشه.

یاعلی
ممنون از شهر زیبات ، با اجازت ازش کپی کردم
پاسخ:
سلام

مال خودشون بود.

اجازه ما هم دست اوناس...

ماچیکاره ایم که اجازه بدیم مشتی!

دل من گم شده است

اگر پیدا شد

بسپارید امانات رضا

و اگر از طپش افتاد دلم

ببریدش به ملاقات رضا

از رضا خواسته ام

بگذارد که غلامش بشوم

همه گفتند محال است     ولی

دلخوشم من به محالات رضا

پاسخ:
دلخوشم من به محالات رضا...


آره والا...
باز هم زائرتان نیستم .... از دور سلام
طلوع حضرت شمس الشموس از مشرق کرامت و رافت مبارک باد
پاسخ:
بعد منزل نبود در سفر روحانی...


تبریک عزیزم
سلام دوست عزیز
درست وقت کبوتر به صحن گوهرشاد
به سر هوای حرم،از مسیر باب جوادـ
دوباره حالت یک بغض تلخ از دوری
دوباره گنبد و ایوان و صحن جمهوری
دوباره اذن دخول تو از خیال گذشت،
دوباره پای برهنه و کفشداری هشت
دوباره دست به سینه...سلام آقاجان
دوباره عطر حرم اشکهای بی پایان

زیارت مهر هشتم قسمت همگی مون.
میلاد مبارک .
پاسخ:
سلام عزیزم

باب الجواد... خاطره ی لحظه های ناب...
میلاد مبارک
حرم روزیتون باشه ان شاءالله

پاسخ:
سلام

برشما هم مبارک

روزی شما و بقیه دوستان هم!

یاعلی
پای ضریح...پنجره فولاد... بوی سیب 
وقت غروب... ذکر"حسین جان"... نگفتنیست

سلام
عالی بود
عیدتون مبارک
التماس دعا
پاسخ:
سلام

ممنون

عید شما هم مبارک

مدتیه طبعمون داغون شده و حضرت بهمون شعر جدیدی عنایت نمیکنن.

شما خوبان واسه ما دعا کنید

یاعلی
سلام

یا علی بن موسی الرضا

این روزها باب الجوادتان عجیب شلوغ میشود...

کاش غریب مدینه هم یک باب القاسم داشت...

عیدتان مبارک

اعتراض:دیدگاه های من کو روحانی رای منو پس بگیر :دی
پاسخ:
سلام

آخر براش یه گنبد طلا میسازیم
شبیه گنبد امام رضا میسازیم...

سقا خونه بنا کنیم با شور و احساس
سر قبر ام بنین مادر عباس...

+
این آرزوی ما یه روز محقق میشه

بی شک.

++
اعتراضتون وارده
نظرات دوستان تو پست قبل خیلی زیاد بود و سر بنده هم بسیار شلوغ
خورد خورد دارم پاسخ میدم و تایید میکنم

عذرخواهی میکنم بابت تاخیر
۱۶ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۱۵ ح.ه * سید فریاد*
بنام نامی الله
سلام
بله این چنین باشد برا ما بهتر است . ..
میهمان پست در میخانه باشد بهتر است
پاسخ:
سلام

خدا قسمت کنه

خدایی دلمون بدجور تنگه

کاش حضرت نگاهی به دلمون میکردن و میرسوندنمون حرم.

حتی واسه یه دقیقه هم شده....
باب الجواد راه ورودی به قلب توست
حاجت رواست هر که از این راه می رود...
پاسخ:
باب الجواد
+
زمزمه این شعر:
اذن ورود حرم تو یا ابالفضله....
۱۶ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۴۰ واقعیت سوسک زده
من جدا تحت تاثیر شعرتون قرار گرفتم ...
پاسخ:
سلام

خداروشکر

از پاکی دل خودتونه و اثر نام اهلبیت(علیهم السلام)

یاعلی
دوست دارم نگات کنم تو هم منو نگاه کنی
من تو رو صدا کنم تو هم منو صدا کنی
قربون صفات برم از راه دوری اومدم
جای دوری نمی ره اگه به من نگاه کنی
دل من زندونیه تویی که تنها می تونی
قفس و وا کنی و پرنده رو رها کنی
می شه کنج حرمت گوشه قلب من باشه
می شه قلب من و مثل گنبد طلا کنی
        .....
میلاد امام مهربان برشما مبارک
پاسخ:
+
صدای گروه سرود بچه های آباده


....

بر شما و همه دوستدارانشون هم مبارک
یاعلی
سلام

:)

چند بیت آخر خیلی قشنگ تر بود ...

اون بیت آخر که از اون بیتها بود که بعدش جمعیت باید توی هیئت زمزمه میکرد حسین  ....
پاسخ:
سلام

این جزو اولین غزلهای ماست.
خیلی مشکلات شعری داره

ان شالله اصلاحش میکنم میدم به سدرضای خودمون بخونه

ممنون...
سلام
تبریک میگم بهتون 
ان شالله سال بعد یه پسر کاکل زری داشته باشید اسمشم بذارید رضا :d
از بچگی اسم رضا رو دوست داشتم. تو مهدکودک یه پسره اسمش رضا بود همش میرفتم باهاش بازی میکردم :d بعدم فهمیدم پسر دوست مامانم بود و الان هروقت میبینمش آب میشم :d

+

شعرتون هم خیلیییی قشنگ بود
منم قبلا ها شعر میگفتم. البته خیلی ساده و زشت بودن :d
پاسخ:
سلام

بنده هم تبریک عرض میکنم خدمتتون

خخخخخخخخخخخخخخ
خب اسم خودم رضاست! چجوری اسم بچمرو بذارم؟

ضمنا اگه خدا به بنده پسری عنایت کنه حتما حتما حتما اسمش رو میذارم حسین...
اگر دختر عنایت کنه زهرا...

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ما اینقد بدشانس بودیم که مهد کودکمون هم جدا بود!!!!

نسل سوخته که میگن ما بودیم خدا وکیلی.

+
عه!
چه خوب.
خب چرا قبلاها؟
الان هم بگید.

شعر اصن یه عالمی داره که غیر از شاعرا ازش سر در نمیارن.
عالمش رو دوست دارم.

حتما ادامه بدید

به سن و سال ما و دوران بعد از جوونی که برسید خیلی بدردتون میخوره

ممنون از حضورت
عیدت مبارک
خدا قلمتو پر برکت کنه که تو راهش بیشتر بنویسه
:)
پاسخ:
خواهش میکنم

عید شما هم مبارک

همچنین قلم شمارو

:)

یاعلی
شعرتون خیلی دل نشین بود...

پاسخ:
ذکر اهلبیت شیرین و دل نشینه.

کاری به شعر ما نداره!
سلام!
عیدتون مبارک

الان تو یه وبلاگ دیگه اینو خوندم...
بعد فهمیدم از شما بود...

سایه آقا بالاسرتون مستدام...
پاسخ:
سلام

عید شمام مبارک

از خودشون بود نه از ما!
ما فقط وسیله بودیم.


ممنون

+
سزد که بر سر آفتاب سایه اندازیم
کنون که سایه ی شمس الشموس بر سر ماست...

یاعلی
وای ببخشید اسمتون رو نمیدونستم اسمتون رو (از بس من سر به زیرم :d )
 + 

وقتی من به دنیا اومدم یه خانم خیلی مومنی بودن که برای مادرم سن مادربزرگ بودن با مامانم دعوا کردن که چرا اسم محدثه رو فاطمه نذاشتی؟؟ اسم مادربزرگم فاطمه هست. اما من محدثه رو دوست دارم :d
+
ما یه اشنا داریم اسم پدر خونه محمد هست. بعد انقدر به اسم محمد علاقه داشتن اسم بچه ها رو اینجوری گذاشتن: محمد مهدی - محمد هانی- محمد حامد :d
شما هم یکم ایده بزنید حله. تا چند نسل رضا میذارید خیلی هم شیک

+

درمورد مهد کودک هم باید بگم تو کلاس المپیاد یکی از بچه هامون + همین اقا رضا از بچه های مهدکودک رو الان میبینم و همش آب میشم. خیلی ضایع س 
پاسخ:
میگن از حقوق فرزند بر پدر اینه که اسم خوب روش بذاره.
پدر ما هم کلا این حق رو به بهترین نحو پرداخت کردن.

اسم ما هم علی هست هم رضا.

+
کلا اسامی و القاب حضرت زهرا(س) قشنگن

+
دمش گرم.
منم دلم میخواست اسم همه بچه هام حسین باشه...

+
بله درک میکنم! واقعا سخته! :)

ما یه دختر همسایه بود اسمش طاهره بود! تو عالم بچگی صداش میکردیم دایره! اونم شاکی میشد میذاشت دنبال ما ما هم در می رفتیم!
چند سال پیش کنار سی و سه پل دیدمش! اومده صداش کنم دایره دیدم اوه اوه!
ماشاالله قد و هیکلش دوسه برابر من بود.
اگر دستش بهم میرسید هشت پرم میکرد(هشت پر=تقسیم شدن به هشت قسمت مساوی)

خلاصه هیچی نگفتیم! ینی جرئت نکردیم!

خیلی ضایع س...
شعر زیبایی گفته بودید

چندسال قبل هرهفته چشمه شعرما قل قل میکرد-مدتهاست شعر نمیجوشه....  :(

اما از تمام شعر، امضای آخرش "عبدالمولی" بیشتر چشممو گرفت
دعا کنید بنده هم به جایی برسم که بتونم خودمو "عبد" بنامم

و دیگر
                     "سکوت"
پاسخ:
سلام

لطف دارید

عه! واقعا؟
چه خوب.

من درک میکنم دقیقا این حس رو.

ما هم چندوقتیه به این بلا دچار شدیم...

ان شاالله دوباره خود حضرت عنایت کنن و برگردیم به عالم شعر و شاعری...


یاعلی
به به
شعر فوق العاده بود ...

با دل من که بازی کرد واقعا ....

گویند در حریم شما توبه میخرند
شرم جوان سر به گریبان نگفتنیست

پاسخ:
سلام

معجزه نام اهلبیته که دل دوستانشون رو تکون میده

قدمتون روی چشم عزیز
سلام
ممنون از نقدتون.
شعر رو کمی تغییر دادم . اگه ممکنه ببینید خوب شد؟ http://suzestan.blog.ir/post/386
پاسخ:
سلام

خواهش میکنم

شما لطف دارید بسیار

+
خیلی بهتر شد
ممنون
اللهم ارزقنا حرم ...

سلام
رفاقت به سبک حبیب«9»
به روز شد

التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
سلام

+
سوره ی عصر
جان رفاقت، قصه ی "تواصی" است، به اشارت سوره عصر.
تو دیگران را تواصی کن و دیگران تو را.
وَ تَواصَوا بِالحَقِّ وَ تَواصَوا بِالصَّبرِ (آیه 3)
و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نموده اند!
آخرین دم هم موعظه شنیدن و دیگران را موعظه کردن:
تواصی به حقیقتی چون حسین علیه السلام
و تواصی به صبر کردن بر یاری او تا آخرین دم.
...
بالای سر مسلم آمد به همراه اربابش حسین
"مسلم! حبیب را نصیحت کن!"
"اوصیک بهذا الرجل"، یعنی حسین؛ این مرد را رها مکن.
بر تو باد یاری حسین!
"تواصی"یعنی همین ...
وَ "تواصوا" بالحق
وَ "تواصوا" بالصبر
و یکدیگر را به حق سفارش کردن و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نمودن.
...
مصداق "تواصی" در عالم رفاقت _آن هم تا پای جان_ در کربلای حسین است
با جلوه گری حبیب!
رفاقت و شئون آن را باید از کربلا آموخت.

سلام

چه کرد این ابیات با دل ِ زار ِ من... همه ی نا گفتنی ها!

بله: " جای من پشت در میخانه باشد بهتر است "

 :((((


پاسخ:
سلام

این ابیات بیچاره میکنه...


+
میخانه دگر جای منه بی سر و پا نیست...

شاهنشه نجف حرمش فرق می کند
لطف و عنایت وکرمش فرق می کند
.......................................
ذکر علی و آل علی یک عبادت است
او مرتضی است ذکر ودمش فرق می کند
.......................................
از کربلا به سمت نجف قدم زنان
در هر قدم زدن قدمش فرق می کند
.......................................
خورده قسم نبی که به فردا محب او
جنت رود ، نبی قسمش فرق می کند
.......................................
روز جزا خدا علم حق دهد به او
حیدر در آن سرا علمش فرق می کند
.......................................
مولا قلم بزن قلم عفو من بکش
نزد خدا علی قلمش فرق می کند
پاسخ:
مولا علیست...
چون که همه اش فرق میکند...
اسم قشنگ تر از اسم من موجود نمیباشد. والسلام :d
شما هم اسم دخملتون رو باید بذارید محدثه!!
+
دایره خیلی جالب بود
اما من انقدر دخمل خوبی بودم ازین شیطنت ها نداشتم :d
نهایتش همین بود که با هم لگو بازی و نقاشی میکردیم خیلی هم با شخصیت :d
سره کلاس المپیاد تا استاد داشت حضور غیاب میکرد اسممو گفت دیدم یکی از ته کلاس داد زد اییییییییییییییی :d
 بعد که اسم اونو صدا زد من گفتم ایییییییییییییییی :d (البته تو دلم!)
+
مشهد رفتن کنسل شد و موکول شد به مهر
بازم منو نطلبیدن :((
پاسخ:
سلام

همه ی اسمهایی که منسوب به اهلبیت(ع) هستند زیبا هستند.

خب اسم مامانشه خب!

+
خیلی هم با شخصیت!

+
خیره ان شاالله

زهر دوری باعث شیرینی دیدار هاست
آب را گرمای تابستان گوارا می کند....
من زیر باران در مسیر باد دل کندم
در آن هوا که می شود دل داد دل کندم

تا در قفس بودم نمی فهمیدم آزادم
در بندم از روزی که از صیاد دل کندم

در جاده ها در شهرها در کوچه و بازار
هرجا که می شد یاد تو افتاد دل کندم

شب های دلتنگی نظامی در کنارم بود
با ضربه های تیشه ی فرهاد دل کندم

سجاده وا کردم ، دعا کردم ، صفا کردم
گفتم : خدایا ! هرچه باداباد ! دل کندم

از تو که خیلی عاشق شاه خراسانی
یک شب میان ِ صحن گوهر شاد ، دل کندم
...
زهرا بشری موحدی
پاسخ:
از هر چه غیر از توست ای زیباترین من
یک شب میان صحن گوهرشاد دل کندم
چقدر مادرخانومتون خوش سلیقه هستن :) :d

متشکرم
التماس دعا
پاسخ:
بله خب!

سلیقشون از انتخاب دامادشون پیداس!!!!
شعر قشنگ بود
ممنون
پاسخ:
چشاتون قشنگ دید داداش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">