مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

دولت راستگویان!!!

سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۱۱ ب.ظ

ترجمه رسمی و تأیید شده توافق ژنو ارسالی از سوی وزارت خارجه بدین شرح است:

برنامه اقدام مشترک

مقدمه:

هدف این مذاکرات رسیدن به یک راه حل جامع مورد توافق و بلند مدت است به نحوی که تضمین کند برنامه هستهای ایران کاملاً صلح آمیز باقی خواهد ماند. ایران اعلام می نماید تحت هیچ شرایطی به دنبال دستیابی یا گسترش سلاح هستهای نیست. راه حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی­ها می انجامد. این راه حل جامع، ایران را قادر می سازد تا به­طور کامل از حقوق خود در بهره­گیری از انرژی هستهای برای اهداف صلح آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و با رعایت تعهدات خود بر طبق معاهده از آن برخوردار شود. این راه حل جامع متضمن یک برنامه غنی سازی با تعریف مشترک و محدودیتهای عملی و اقدامات شفاف ساز به منظور تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای می باشد. این راه حل جامع به مثابه یک مجموعه منسجم خواهد بود که هیچ بخشی از آن مورد توافق قرار نمی گیرد مگر آنکه در مورد تمامی بخش­های آن توافق حاصل شود. این راه حل جامع شامل یک فرایند متقابل و قدم به قدم می باشد و به رفع همه جانبه تمامی تحریم های شورای امنیت، تحریم های چندجانبه و تحریم های ملی مربوط به برنامه هسته ای ایران می انجامد.

در فاصله میان گام های اولیه و گام آخر، گام های دیگری از جمله پرداختن به قطعنامه های شورای امنیت با هدف پایان رضایت بخش بررسی موضوع توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود خواهد داشت. سه کشور اروپایی / اتحادیه اروپا به اضافه سه (3+3 یا 1+5) و ایران مسئول نهایی کردن و اجرای قدم های مورد توافق میان- مدت و راه حل جامع با حسن نیت خواهند بود. یک کمیسیون مشترک از 3+3 و ایران برای نظارت بر اجرای اقدامات میان مدت و بررسی مسائلی که ممکن است پدید آیند، تشکیل خواهد گردید، در حالی که آژانس مسئولیت راستی آزمایی اقدامات مربوط به موضوع هسته ای را بر عهده خواهد داشت. این کمیسون مشترک برای تسهیل حل و فصل مسائل مورد نگرانی گذشته و حال با آژانس همکاری خواهد کرد.

عناصر گام اول

گام اول دارای دوره زمانی شش ماهه خواهد بود و با توافق متقابل قابل تمدید می­باشد. در این دوره همه اعضاء، با حسن نیت، در جهت حفظ فضای سازنده در مذاکرات فعالیت خواهند کرد.

ایران اقدامات داوطلبانه زیر را به انجام خواهد رساند:

- نیمی از اورانیوم موجود غنی شده 20 درصد را به صورت اکسید 20 درصد برای تولید سوخت راکتور تحقیقاتی تهران ذخیره نماید. بقیه UF6 20 درصد را به مواد کمتر از 5 درصد رقیق نماید. خط برگشت پذیر نیز وجود نداشته باشد.

- ایران اعلام می­کند که برای این دوره 6 ماهه، اورانیوم را به سطح بالاتر از 5 درصد غنی سازی نکند.

- ایران اعلام می­کند که فعالیت­های خود در تاسیسات سوخت هسته ای نطنز[1]، فوردو[2] و یا راکتور اراک[3] را که توسط آژانس با نام IR-40 شناسائی می­شود، بیش از این گسترش نخواهد داد.

- همانگونه که ایران در برنامه عملیاتی کردن تاسیسات تبدیل مواد، به آژانس اعلام کرده است، با آغاز خط تبدیل مواد UF6 غنی شده تا 5 درصد بهUO2 ، ایران تصمیم دارد موادUF6 جدیدا غنی شده تاسطح 5 درصد طی 6 ماه آینده را به اکسید تبدیل کند.

- محل­های جدید برای غنی سازی ایجاد نمی شود.

- ایران برنامه تحقیق و توسعه (R & D) تحت نظارت، از جمله برنامه تحقیق و توسعه جاری غنی سازی خود را که با هدف انباشت اورانیوم غنی شده صورت نمی گیرد، ادامه خواهد داد.

- عدم بازفرآوری یا ساخت تاسیساتی که توانایی بازفرآوری داشته باشند.

نظارت­های بیشتر:

- ارائه اطلاعات مشخص به آژانس بین المللی انرژی اتمی، شامل اطلاعات در خصوص طرح های تاسیسات هسته ای ایران، توصیف ساختمان­ها در هر یک از سایت­های هسته ای، توصیفی از سطح عملیاتی که در هریک از اماکن که به فعالیت­های هسته ای مشخص اشتغال دارند، اطلاعات در خصوص معادن و تخلیص و اطلاعات در خصوص منابع اولیه.

- ارائه پرسشنامه جدید فنی راکتور اراک به آژانس بین المللی انرژی اتمی که توسط آژانس با نام IR-40 شناسایی می شود.

- اتخاذ گام­های لازم برای موافقت با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انعقاد "رهیافت پادمان" در مورد راکتور اراک که توسط آژانس با نام IR-40 شناسایی می شود.

- دسترسی روزانه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به فردو و نطنز با هدف بررسی فایل های ضبط شده دوربین­ها در مواقعی که آنها برای بازرسیهای دوره ای موسوم به DIV ،IIV ،PIV و بازرسی­های سرزده در سایت حضور ندارند.

- دسترسی هدایت شده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به:

o کارگاه­های مونتاژ سانتریفیوژ[4]

o کارگاه­های تولید روتور سانتریفیوژ و محل­های نگهداری، و

o معادن اورانیوم و تخلیص اورانیوم

در مقابل، 3+3، اقدامات داوطلبانه زیر را انجام خواهند داد:

- توقف تلاش برای کاهش خرید نفت خام ایران به نحوی که مشتریان فعلی بتوانند میانگین میزان کنونی خرید نفت خام خود از ایران را کماکان ادامه دهند. بازگشت مبالغ مشخص از عواید فروش نفت ایران در خارج از کشور به ایران. در مورد معاملات نفتی مذکور، تحریم­های اتحادیه اروپا و آمریکا بر بیمه و خدمات حمل و نقل مرتبط، تعلیق می­شوند.

- تعلیق تحریم­های امریکا و اتحادیه اروپا بر:

o صادرات پتروشیمی ایران و نیز تعلیق تحریم­ خدمات مرتبط[5]

o طلا و فلزات گران­بها، و تعلیق تحریم­ خدمات مرتبط

- تعلیق تحریم­های آمریکا بر صنعت خودرو و تعلیق تحریم­های خدمات مرتبط

- صدور گواهی عرضه و نصب قطعات یدکی برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیرنظامی ایران و خدمات مرتبط. صدور گواهی بازرسی­های مرتبط با ایمنی و تعمیرات در ایران و همچنین خدمات مرتبط[6]

- عدم صدور قطعنامه­های جدید تحریم هسته­ای توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد

- عدم صدور قطعنامه­های جدید تحریم هسته ای از سوی اتحادیه اروپا

- دولت امریکا، در چارچوب اختیارات قانونی رئیس جمهور و کنگره از تحمیل تحریم­های جدید هسته­ای خودداری خواهد کرد.

- یک کانال مالی به منظور تسهیل تجارت امور انساندوستانه برای تامین نیازهای داخلی ایران با استفاده إز درآمدهای نفتی ایران در خارج از کشور ایجاد خواهد شد. تجارت امور انساندوستانه شامل مراودات تجاری مرتبط با تولیدات غذایی و کشاورزی، دارو، تجهیزات دارویی و مخارج پزشکی بیماران خارج از کشور خواهد بود. این کانال مالی شامل بانک­های خارجی مشخص و بانک­های ایرانی غیر تحریم شده خواهد بود که به­هنگام ایجاد این کانال مالی مشخص خواهند شد.

o کانال مزبور همچنین موارد را دربر می گیرد:

§ نقل و انتقال­های مالی مورد نیاز برای پرداخت تعهدات ایران به سازمان ملل متحد

§ پرداخت مستقیم شهریه به دانشگاه­ها و دانشکده­ها برای دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور تا مبلغ توافق شده برای یک دوره شش ماهه.

- افزایش آستانه برای اخذ مجوزهای اتحادیه اروپا جهت تبادلات مالی تجارت موارد غیرتحریمی تا مبلغ مورد توافق.

عناصر گام نهایی راه حل جامع*

گام نهایی راه حل جامع که اعضا قصد دارند مذاکره در خصوص آن را در کمتر از یک سال بعد از تصویب این سند، به پایان رسانده و اجرای آن را شروع کنند، عبارتند از:

- دارای دوره زمانی بلندمدت مشخصی خواهد بود که مدت آن مورد توافق قرار خواهد گرفت.

- بیانگر حقوق و تعهدات اعضاء معاهده عدم گسترش سلاح­های هسته­ای و موافقت­نامه­های پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد.

- به­طور همه­جانبه تحریم­های هسته­ای شورای امنیت سازمان ملل متحد و تحریم­های چندجانبه و تحریم­های ملی را برداشته و از جمله گام­هایی برای دسترسی به حوزه­های تجاری، فن آوری، مالی و انرژی را بر مبنای یک برنامه تنظیمی که در خصوص آن توافق به عمل خواهد آمد را اتخاذ نماید.

- متضمن یک برنامه غنی سازی باشد که توسط طرفین تعریف می­گردد، برنامه­ای که شاخصه­های آن با موافقت طرفین و منطبق با نیازهای عملی، با محدودیت­های مورد توافق در خصوص دامنه و سطح فعالیت­های غنی سازی، ظرفیت غنی سازی، محل­هایی که در آن غنی سازی انجام می­شود و ذخایر اورانیوم غنی شده برای دوره زمانی که مورد توافق قرار می­گیرد، تعیین می­گردد.

- نگرانی­های مرتبط با رآکتور اراک که توسط آژانس با نام IR-40 شناخته می­شود، را کاملا برطرف نماید. بازفرآوری و یا احداث تاسیساتی که قادر به بازفرآوری باشد، ایجاد نخواهد شد.

- اقدامات شفاف ساز و با نظارت بیشتر مورد توافق را به طور کامل به اجراء درآورد. پروتکل الحاقی در چارچوب اختیارات رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی تصویب و به اجراء درآید.

- شامل همکاری بین المللی هسته ای غیر نظامی باشد، که این همکاری­ها از جمله در خصوص دستیابی به راکتورهای مدرن آب سبک قدرت و تحقیقاتی و تجهیزات مرتبط و نیز عرضه سوخت هسته­ای مدرن و برنامه های تحقیق و توسعه (R&D) مورد توافق می باشد.

به دنبال اجرای موفق گام نهایی راه حل جامع و با سپری شدن کامل دوره زمانی گام نهایی، با برنامه هسته­ای ایران مانند برنامه هر کشور غیرهسته ای دیگر عضو NPT رفتار خواهد شد.

* در خصوص گام نهایی و هر یک از گامهای میانی، این اصل اساسی که «تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است» اعمال می شود.



[1] به این معنی که طی شش ماه، ایران به سانتریفیوژهایی که نصب شده اند ولی غنی سازی اورانیوم انجام نمی دهند گاز UF6 تزریق ننماید. سانتریفیوژهای اضافی نصب ننماید. ایران اعلام می کند که طی شش ماه اول سانتریفیوژهای موجود را با سانتریفیوژهایی از همان نوع جایگزین می کند.

[2] در چهار آبشار سایت فردو که در حال حاضر غنی سازی اورانیوم انجام می دهند، از این پس غنی سازی بالای 5 درصد انجام نخواهد گرفت و ظرفیت غنی سازی افزایش نخواهد یافت. گاز UF6 به دوازده آبشار دیگر تزریق نمی شود تا در وضعیت غیرعملیاتی باقی بمانند. بین آبشارها اتصال وجود نخواهد داشت. ایران اعلام می کند که طی شش ماه اول، سانتریفیوژهای موجود را با سانتریفیوژهای همان نوع جایگزین می کند.

[3] ایران اعلام می کند که برای رفع نگرانی­های مربوط به احداث راکتور اراک برای شش ماه به راکتور سوخت تزریق نخواهد شد، یا آب سنگین را به سایت راکتور منتقل نمی­کند و سوخت جدید را آزمایش نکرده یا سوخت بیشتر برای راکتور تولید نخواهد شد و تجهیزات اصلی باقی مانده نصب نخواهد شد.

[4] مطابق برنامه های ایران، تولید سانتریفیوژ در ایران در این شش ماه مخصوص به جایگزینی سانتریفیوژهای آسیب دیده خواهد بود.

[5] «تحریم خدمات مرتبط» به معنی هرگونه خدمات موضوع تحریم­های اجرایی آمریکا یا اتحادیه اروپا، از قبیل بیمه، حمل و نقل یا مالی می­باشد، تا جایی که هر یک از خدمات مذکور، مرتبط با تحریم بوده و برای تسهیل نقل و انتقالات مالی مورد نظر لازم باشد. این خدمات می تواند شامل نهادهای ایرانی تحریم نشده باشد.

[6] رفع تحریم­ها می تواند دربرگیرنده هر خط هوایی ایرانی تحریم نشده و نیز ایران ایر شود.

۹۲/۰۹/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۱۲)

۰۵ آذر ۹۲ ، ۱۳:۵۲ ردِّ مداد
ی بچه دوازده ساله ک مادرش تبریک میگفت این پیروزی رو!! بهم گفت من ک ب مامانم میگم اگه ما پیروز شدیم چرا اونا بیشتر از ما خوشحالن؟! خودشم جواب میداد ک معلومه ک اونا پیروزتر شدن ماها الکی نباید خوشالی کنیم!

پاسخ:
پاسخ:
میگن حرف حقو از بچه باید شنیدا... ینی همین!

گاهی وقتا بچه ها بیشتر از بزرگا میفهمن.
قبول دارین؟

خدا بخیر کنه عاقبتمون رو...

یاعلی
سلام
در حال حاضر خود ظریف و روحانی هم فهمیدند چی شده و حتی صدا و سیما!و دائم میگن هر گونه تفسیری....
ولیکن با توجه به بعد رسانه ای قضیه این گونه باید رفتار کرد!و اتفاقا موجب برکت خواهد بود چرا که دوره جدیدی از دشمن شناسی برای ما ملت شروع شده و مطمئنا قضیه ای که ایجاد شده از قضیه ای که ایجاد کردند در بازه 81 تا 83 که کاملا تعلیق رو بدون گرفتن هیچ امتیازی!!!!!!!! داوطلبانه!!!! پذیرفتیم بهتره.ما برای مقاومت بیشتر و همراهی بهتر ملت به چنین چیزی نیاز داشتیم./ و اینکه اروپا نیز برای سرمای زمستانش و روبه راه کردن اقتصادش به نفت ما نیاز داشت!!!
دقت کن که آقا گفته دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید و...
و خدا کنه ما هم بتونیم تو این 6 ماه ی کمی خودمون رو روبه راه کنیم
انشاالله

پاسخ:
پاسخ:
آخه یکی نیس که به این آقا بگه مردم که خ... نیستن که!
هرچی هم تو صدا و سیما و اخبار دست و جیغ و هورا بکشن آخرش یه عده میرن خودشون متن رو میخونن.

متن معاهده اینقدر واضحه که هیچ کس نمیتونه تفسیر دیگه ای ازش بکنه.
سرشون رو کردن زیر برف فکر میکنن خبری نیست! ازون بدتر ماهارو هم خ... فرض کردن.

دلم برای مردم میسوزه که با خوش باوری منتظر ارزونی ان و نمیدونن چی بلایی سرشون میاد درآینده...

کاش میدیدیم همو محمد.
نیاز دارم با یکی حرف بزنم.

دارم میترکم...
آدم سیاسی نیستم اما دیده ام که باباهای خونه جیبشون هم که خالی باشه چیزی بروز نمیدن نه به اهل و عیال نه دیگران خصوصا بدخواهان ..... حالا تعجبم از مدعیان سیاستی است که دائم از خالی بودن خزانه و اوضاع نابسامان در بلندگوها فریاد می کنند یعنی بیاین به دادمون برسین مردیم از تحریم! نمیدونم همیت ملی کجا رفته؟!!! (جالبتر اینکه بازار دست خودشون و دیدیم که در دولت قبل هروقت میخواستن چیزی نمود نداشته باشه یک گوشه از بازار را میریختن به هم و توجهات را به اون سمت میبردن) ......

100 روز گذشت و گزارش عملکرد دولت باز نقد عملکرد دولت قبل بود ... خوب لابد باید صبر کنیم انشا الله دولت بعدی گزارش عملکرد این دولت را میده!!!!!

اللهم عجل لولیک الفرج....

پاسخ:
پاسخ:
سلام

یه چیزی میگم شاید باورتون نشه ولی به این حرفم خواهید رسید.

تا آخر این چهار سال وضعیت همینه!
این آقایان صرفا بلدن حرف بزنن و قلدرم قلدرم کنن و بگن احمدی نژاد فلان بهمان.
بحثم دفاع از احمدی نژاد نیس ولی سوالم از روز اول که ایشون کاندید شد از بعضی طرفداراش این بود که واقعن برنامه کاربردی ایشون برای کشور چیه! تو حوزه دانشگاه صنعت اقتصاد و....

هنوز که هنوزه نه رفقا جوابی دارن بدن و نه دولت تدبیر و امید...

تشریف ببرید حرفهای تبلیغاتی رئیس جمهور محترممون رو تو تلویزیون رسمی کشور جلوی 75 میلیون آدم قبل انتخابات دوباره بخونید. خودتون خندتون میگیره...


من مطمئنم مردم با این سیستم طعم راحتی و ارزونی و این چیزایی رو که میخوان نمیچشن. تازه خیلی هم به سختی میافتن.
حالا ببینید کی این حرفو بهتون زدم...

هرچند دلم خونه اول بخاطر رهبر. بعد بخاطر خون شهدایی که ریخته شده. بعدشم بخاطر همین مردم مظلومی که دارن با سختی و خون جگر آبروشون رو نگه میدارن.

به خدا من خوب میفهمم فقر یعنی چی ولی اینم خوب میفهم که راه مبارزه با فقر این نیست که این آقایون در پیش دارن!

یاعلی
۰۶ آذر ۹۲ ، ۰۵:۱۴ بی بازگشت
تحقیر وقتیه که پدر مادری به خاطره این گرونی و اوضاع احوال شب با شکم گرسنه میخوابن تا بچه هاشون گشنه نباشن
تحقیر وقتیه ک از شرم نداری برای تهیه دارو برای دختر 18 سالت روت نشه بری بیمارستان
تحریم وقتیه یه خونواده ساده و کارگری با هزار امیدو آرزو 9 میلیون جمع میکنن که یک پراید که بی استانداردترین و ارزون ترین ماشین این روزهاست رو بخرن که میشه 18 تومن و اون پسر بچه همیشه با حسرت به ماشیای بقیه نگاه میکنه
همه این مثال هایی که زدم از آدم هایی هستن ک میشناسمشون و اگه بخواید میتونم آدرسشونو به شما هم بدم
بسته دیگه این غرور کاذب بسته دیگه
یکم هم به فکره مردم باشیم تورو خدا
آره منم با ی سری مفاد توافق نامه مخالف هستم اما دارم اوضاع مملکتو از نزدیک میبینم که تحریم چه ها با زندگی مردم نکرده

پاسخ:
پاسخ:
سلام

ممنون از تشریف فرمائیتون جناب بی بازگشت ولی خدایی من خاهش کردم اول متن توافق نامه رو بخونید. خوندید؟

همه این مثالهایی که تو ذهنتون دارید تعداد چند تاس؟ هر چند تا هست سه تا صفر بذارید جلوش. میشه تعداد مثالهایی که بنده خودم با پوست و گوشتم حس کردم.
هم تو کمیته امداد بودم هم تو شرکت نفت! هم دانشگاه بودم هم صنعت و هر جای دیگه که شما فکرشو بکنید...
پس مطمئن باشید ازین چیزا خیلی بیشتر از شما دیدم و خواهم دید...

اما نکته ای که هست اینجاس.

شما دو تا کارخونه تولیدی دارید مثلا. یکی ماشین لباسشویی یکی هم بخاری.
کارخونه ماشین لباسشویی شما داره خوب تولید میکنه ولی کارخونه بخاری سازی شما خوب کار نمیکنه.

آیا منطقیه که بگیم خب باید کارخونه ماشین لباسشویی رو تعطیل کنیم که اون یکی کارخونه هم خوب بشه؟ در حالیکه خط تولید این دو تا کاملا از هم جداس...

این توافق نامه هم به اندازه ی همین مثال مسخرس.

مطمئن باشید بنده خیلی بیشتر از شما از نظر مالی و تحریم و اینا تو مضیقه ام و از خدامه که تحریم نباشیم و همه مردم تو رفاه باشن. همه تلاشم هم تو همین زمینس که مردم کشورم تو رفاه باشن وگرنه حاضر نبودم تو گرمای 57 درجه و رطوبت 90 درصد کار کنم.

مشکل اینجاس که با این توافق نامه مشکلی از مردم که حل نشد هیچ! وضعیتمون برگشت به ده سال پیش... (دلایلش رو خودتون تو متن توافق نامه بخونید.)

با این حال دغدغه هاتون برام قابل احترامه.
ان شاالله همیشه موفق و سر بلند باشید
یاعلی
۰۶ آذر ۹۲ ، ۰۶:۱۹ پلک شیشه ای
:|
متحیّر

پاسخ:
پاسخ:
:(((

ناراحت
داغون
دلخون...
این توافق نامه نیست که غم نامه است.
حکایت ما حکایت اون مثله که طرف نون نداره بخوره ،پیاز میخوره اشتهاش باز شه ...
امروز خبر رسیده اولین کالای تحریمی به پشت مرز هوایی رسید.
عمرا اگه بتونین حدس بزنین.
وارد کردن حلزون های صنعتی.
خوبه دیگه.
چی میخواستیم ما؟؟؟
پوست خوب و شفاف.
با تدبیر خریداری شود و با امید مصرف شود لطفا .


پاسخ:
پاسخ:
با تدبیر و امید لدفن!...


لایک داشت خدایی...

یاعلی مشتی
با تلاشى که دولت محترم و مسئولین کشور دارند انجام میدهند، ما موافقیم. یک کارى است، یک تجربه‌اى است، احتمالاً یک اقدام مفیدى است؛ این کار را انجام بدهند، اگر نتیجه گرفتند که چه بهتر، امّا اگر نتیجه نگرفتند، معنایش این باشد که براى حلّ مشکلات کشور بایستى کشور روى پاى خودش بایستد.

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خوندم داداش

دستت درد نکنه

یاعلی
۰۶ آذر ۹۲ ، ۱۴:۵۵ مجنون علی
سلام
فقط دارم به این فکر میکنم چی میشه که آقا جواب نامه ای رو بدون "سلام" میدن؟؟؟
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام داداش

به خدا این روزا فقط نگران آقام...

هرچند این قضیه کمک میکنه به اینکه مردم به بلوغ اجتماعی سیاسی برسن ولی....

داداش دعام کن.

خیلی انرژیم گرفته شده.

با چه اشتیاقی میرفتیم سر کلاس چرخه سوخت...

درس این هفتمون غنی سازی بالاتر از 5 درصد بود!!!!!!!

میفهمی چی دارم میکشم؟!
سلام

خدا بهمون صبر بده 4سال...!!!

خدا آقا رو برامون نگه داره، قربون دلش، غصه ی قصه های کج فهمی یکی دوتا نیست که...

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خدا آقارو برامون نگه داره...

همین.
همه ی حرف ها زده شده ما دیر رسیدیم
خب دیگه مردمی که 24 خرداد یه همچین فرد بی تدبیری را انتخاب میکنن الانم باید از این اخبار خوشحال باشند..اشکال نداره بذارید تا 4سال دیگه همه پولدااااااااار بشن ..خوش باشن ...ماشین بخرن ...خونه بخرن...مگه بخیلیم ما ...چی بود اون احمدی نژاد اینقد نداری کشیدیم که آخرش ی دوتا ماهواره انداختن تو هوا و 20درصد غنی سازی شدو ..اینا
ول کنید بابا...
ولی من این نکته را یاد گرفتم از این دولت که هرگاه برای حرف زدن و کار کردن مان چیزی نداشتیم تخریب کردن بقیه افراد بهترین راهکار است .
بخدا دکتر جلیلی داشت همه چیز و درست میکرد نذاشتن ...
من ی سوال دارم از همه عزیزان که خیلی وقته مثه خوره افتاده ب جونم
فیلتر چیست؟ فیلتر شکن چیست؟آیا استفاده از فیلتر شکن کار درستی است که وزیر خارجه کشور به عنوان یک مرد قانونی مرتب صفحه فیس بوک یک سایت فیلتر شده کشور را به روز میکنه خب بابا راحت باز کنید واسه مردم ...مسخره کردینا

پاسخ:
پاسخ:
سلام

تحریم های جدیدی که تصویب شد نشون دهنده پولدار شدن مردم ایران در آیندس.
(البته به بهانه اینکه هنوز تا اخر ماه فرصت هست برای اجرای توافق نامه!!!)

ما همچنان دعاگوی دولت راستگویان هستیم....

فیلتر هم چیز خوبیه ولی برای ما!

یاعلی
خوشحالی بعضیا داستان داره...
اول خوشحالی غربیا...
دوم ناراحتی امثال من و شما...
یه تیر دو نشون.

پاسخ:
پاسخ:
من و شما که مهم نیستیم.
دلم میسوزه برا ناراحتی ره بر...
ماکه تا حضرت آقا تشریف نیارند به هیچی دلخوش نیستیم...اگه تمام دنیا رو مفتی به ماهم بدن تا اقا نیاد هیچی درست نمیشه>>>
مرگ بر فلانی

پاسخ:
پاسخ:
ما هم دلمان خوش است آقا داریم...

بر فلانی لعنت..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">