مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

دلتنگ اذان حرم کرب و بلایم

يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۴۷ ق.ظ

شبی ساکت و دلگیر خودم بودم و قلبی که زغم بسته به زنجیر

و نزدیک اذان بود

که پیچید در آفاق همه نغمه تکبیر

نوشتند که هنگام اذان دست به دامان خدا باش

و مشغول دعا باش

که باز است به درگاه الهی در رحمت

و آن لحظه بود لحظه ی شیرین اجابت

شدم گرم عبادت

دو چشمم همه پر اشک شد و روی لبانم همه سوگند

که یارب تو رهایم کن از این بند

و گفتم به خدا بین دعایم

که دلتنگ اذان حرم کرب و بلایم

همانجا که دل از سوز فراقش شده بیتالب

همانجا که زده دست به دامان زمین خوشه مهتاب

همان وادی سوز و عطش و دردهمان وادی شرمندگی اب

همان وادی پاک حرم حضرت ارباب

همانجا که زمینش همه نور است پر از شور و شعور است

حماسه است غرور است رزنده تر از وادی طور است

و فرش حرمش از پر حور است و بر مهدی زهرا

همه شب راه عبور است همانجا که حرمخانه دلهاست و

عشقش همه در اب وگل ماست  زیارتگه زهراست

عبادتگه موسی ست دخیل حرمش حضرت عیسی ست و زیباست

خدا محو تماشاست که یک سو حرم شاه و یک سو حرم حضرت سقاست

مکانی که قدم رنجه نمودست گل یاس

طوافش کند از عشق و احساس به لبهاش بود ذکر ابالفضل

و دریای دو چشمش پر الماس همان کعبه ی کوچک کف العباس

مکانی که در ان عشق زند موج همان جا که به هر جای زمینش

هست نشان از قدم محترم حضرت زینب

همان خاک که هم بدر و احد خندق واحزاب و حنین است

همانجا که زمین معرکه ی عشق حسین است

همانجا که دل از عالم هستی برباید

خیابان بهشتی که معروف به بین الحرمین است

و گفتم به خدا بین دعایم

که دلتنگ اذان حرم کرب و بلایم

۹۲/۰۷/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۶)

سلام.
بابا یکم به فکر اونایی باشین که نرفتن!
خب ما الان چکار کنیم هر وبلاگی رو باز می کنیم دارن از دوری کربلا می نالن و ما هم با دو چشم حسرت این مطالبو میخونیم و دم بر نمیاریم!
آخرشم یه تیکه ی تر و تمیز میندازن که اونایی که نرفتن که نمی فهمن

ازینکه اومدین و جوابی ندیدین عذرخواهی میکنم!
یه طومار نوشته بودم خودش میل کرده حذف شه! همه شاهدن!
دوباره یه چیزاییشو نوشتم
انقد زیاد بود دیگه اینجا روم نشد بذارم واستون

پاسخ:
پاسخ:
سلام
چیکار کنم آخه جناب ناسی.
واقعیته!

شنیدن کی بود مانند دیدن؟

برای اونایی که نرفتن از ته دل دعا میکنم که هرچی زودتر خودشون رو تو دوراهی بین الحرمین ببینن...
سر درگم... پریشون... با اشک...

+
خواهش میکنم اختیار دارید.رسیدیم خدمتتون
یاعلی
کربلا .. کربلا .. کربلا

مداحی که گذاشتید عالی بود
یک دنیا ممنون

پاسخ:
پاسخ:
کربلا .. کربلا .. کربلا


رزق خودتون بود
سلام
انقدر تحت تاثیر قرار گرفتم که زبونم بند آمده. اصلا نمیدونم چی باید بگم یا بنویسم. دلم میسوزه ازینکه این سعادت نصیبم نشده که قدم بذارم تو اون سرزمین.
خدایا... همه ی نوکرا رو به ارباب برسون.
التماس دعا

پاسخ:
پاسخ:
سلام

خدایا... همه ی نوکرا رو به ارباب برسون.
فقط همین.
۲۸ مهر ۹۲ ، ۲۰:۳۷ منشور هنر
سلام.
«...عاشقان پنجره باز است،
اذان می گویند...» «محمد صالح اعلا»
«...انکه شد هم بی خبر هم بی اثر،
از میان جمله او دارد خبر...» «عطار»
با تبریک اعیاد گذشته و پیش رو، بروزم با:
«من همه شوق پریدن هستم،
شوق رفتن به همان قله ی قاف...»
از خانم «سیمین حسین نژاد»

پاسخ:
پاسخ:
سلام

عاشقان پنجره باز است
از "آن" میگویند...
سلام

چه غبطه میخورم به اینکه نمیتوانم نوای وب را گوش کنم ...

بین الحرمین نصیبتون
یاعلی.

پاسخ:
پاسخ:
سلام

روش کلیک کنید
از تو سایت بچه های قلم دانلودش کنید
اسم فایلشم اینهک
ای دل تو چه میکنی؟ میروی یا میمانی؟

یاعلی
همیشه کربلایی باشید
+
خدا قوت

پاسخ:
پاسخ: در این فریب گاه که چیزی عجیب نیست!
بر زخم های کهنه ی این دل طبیب نیست

پس لااقل سری به مزارم بزن که هیچ-
-عطری شبیه تر به تو از بوی سیب نیست


سلام

دعا کن
کربلایی بمانیم
کربلا رفتن را که همه بلدند...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">