مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

ای دل نگفتمت نرو از راه عاشقی / رفتی بسوز کین همه آتش سزای توست...

مردی به نام شقایق

از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بی درد ندانی که چه دردیست!

***

شقایق وحشی آزاده است و تعلقی ندارد.

در دشتهای دور، لابه‌لای سنگها می‌روید و به آب باران قناعت دارد

تا همواره تشنه باشد و بسوزد.

داغدار است و گلبرگهای سرخش را نیز گویا به خون آغشته‌اند.

شهید نیز آزاده است و فارغ، قانع، تشنه، سوخته دل و داغدار و غلطیده در خون

اما میان این دو چه نسبتی است؟

*******
اگرچه برگهایی زرد دارند
و در دل شعله هایی سرد دارند
کسی اما نمیفهمد که یک عمر
"شقایق"ها دلی پر درد دارند...
******
به ظاهر مرد:.متاهل:.
کارشناسی مهندسی شیمی
ارشد مهندسی هسته ای
صنعتی اصفهان:.

مدیر مهندسی یه پتروشیمی تو جنوب کشور فعلا!:.
متاسفانه ساکن تهران!

فقط حسین...
همین.

طبقه بندی موضوعی

کلمات کلیدی

بایگانی

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

کادو...

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۰۷ ب.ظ
شنیده ام...

رنگ سرخ را دوست داری

میخواهم

خودم را

با همین رنگ

برایت کادو کنم...

قبول میکنی حضرت معشوق؟

۹۱/۱۱/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
مردی به نام شقایق

نظرات  (۸)

بی شک گدای خانه ات آقا شود، حسین
هر قطره زود پیش تو دریا شود، حسین!
فیض گدایی تو به هر کس نمیرسد
باید که زیر نامه اش امضا شود: "حسین"
هر کس شنید کار گنهکار با شماست
خواهد که رو سیاه دو دنیا شود، حسین
وقتی که درب خانه ی لطف تو در دل است
ما سینه میزنیم که در وا شود، حسین!
در روضه ها به قرب خداوند میرسیم
شبهای هیئتت شب احیا شود، حسین
آقا جوان سینه زنت حاجتش شده:
در کاروان کرب و بلا جا شود، حسین
از کودکیم تا دم مرگم به روی لب
تنها حسین بوده و تنها شود : حسین
ای کاش وقت مردن من! وقت احتضار
ذکر مدام بر لبم آنجا شود: "حسین..."
یاحسین




سلام

شد یک روز آتش به خاکستر این دل سوخته نزنی؟
شد یک روز با این اسم طوفان به پا نکنی؟
شد یک روز عالم را به هم نریزی؟

آره والا...
صد مرده زنده می شود از ذکر یا حسین....
سلام علیکم
بله جنسیت در علم مهم نیست ولی بنده منظورم مطالب ونقد و... نبود . من می خواستم شمارواز این اشتباه که من یه برادرم در بیارم چون طبیعتا هیچ خانومی دوست نداره طوری خطاب بشه که انگار یه آقاست.تشکر




علیکم السلام

اوکی

ناثینگ تودی!

یاعلی
سلام داداش
اعصاب؟نه خیلی ممنون:)
خودم یه کاریش میکنم




سلام

امیدبخدا

افوض امری الی الله
ان الله بصیر بالعباد

همین


یاعلی
فوق العاده...
هرچه از دل براید لاجرم بردل نشیند




سلام

نوکرت داداش

هر چه از دوست رسد نیکوست...

یاعلی
خوبه که هر وقت "نوشته" هات رو می خونم.
می تونم "صدات" رو "تصور" کنم.
موفق باشی علی آقا




سلام

قربونت برم داداش
خوشحالم که یه زمانی نیروی زیر دست شما بودم تو خیریه
یادش بخیر جشن امام رضا و اجرای مراسم و مجری گری بنده و کلی سوتی جالب!!!
دلم برات خیلی تنگ شده
ینی خیلیا!

انشاالله اومدم قم حتمن مظاهم میشم!

یاعلی
خیلی قشنگ قبول میکند ...

"خون" باید خریدار پیدا کند ...




سلام
میترسیم جنسمان بد باشد
آخر از قدیم گفته اند:
جنس بد بیخ ریش.....

میشود قوبلمان کند آیا؟!
اگر بد بود "عشق" در ان راهی نداشت ...
باید بهتر شود برای خریدن ...
فعلا قبول کرده اند ما را ...



سلام

خوشا به احوالتان

حس میکنم
در کوی نیک نامان
مارا گذر .........

تنها سرمایه ام
دستهای اوست

که هیچکس را
ناامید بر نگردانده و برنگرداند...

اصلا عجیب نیست که آقایمان کنند
وقتی طرف حساب شود با کریم ها...

امید تنها سرمایه ی ماست

یاعلی
همین امید سراپا نگه میدارد مارا ...




سلام

امید....

با صد امید بر در این خانه آمدم
اقرار میکنم که تو خوبی و من بدم

مردودتر ز من نبود بنده ای، ولی
باور نمیکنم،که تو مولا کنی ردم

قابل نبودم که کند دعوتم کسی
مولا کریم بود که بی دعوت آمدم

هرکس گرفت دست توسل به دامنی
من دست خود به دامن آل عبا زدم

دریا حریف نیست که پاکم کند مگر
مولا به خاک کوی خود از لطف شویدم

یا حسین(ع)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">